Carl Rogers szavai

Rendkívüli értékeket tulajdonítok annak, amikor megengedhetem magamnak, hogy megértsek másokat. Ez a kinyilatkoztatásszerű megjegyzés bizonyára furcsának tetszik. Meg kell-e engednem magamnak? Úgy vélem, igen. A másoktól hallott megjegyzések zömét inkább értékeljük vagy megítéljük, mintsem megértjük. Amikor valaki egy érzelmet, hozzászólást vagy védekezést fejt ki, szinte azonnal úgy reagálunk, hogy igaz, butaság, képtelenség, érthetetlen, inkorrekt, kellemetlen. Nagyon ritkán engedhetjük meg magunknak, hogy precízen megértsük, mit is jelent a másik számára az a kijelentés.
Missziónk

Minden ember érték.
Carl Rogers nyomdokain haladva úgy gondoljuk, hogy az ember élő, személyes tapasztalatok és elfogadó kapcsolatok mentén érti meg és teljesíti ki önmagát. Küldetésünk ezen elfogadó kapcsolat fontosságának megértetése, tudatosítása, és valódi találkozások nyújtása, az ezzel szembeni akadályok elhárítása. E cél elérése érdekében oktatási- és a közvetlen megtapasztalást elősegítő tevékenységeket (kuta-tást, képzést, egyéb szolgáltatásokat) szervezünk és bonyolítunk le.

Érzelmi intelligencia, adaptvitás és reziliencia


A gyorsan változó környezetben a legtöbb, amit a gyerekeknek és felnőteknek adhatunk, hogy segítjük őket a legsikeresebb alkalmazkodásban. A fent három kompetencia fejlesztése ezért itatja át minden tevékenységünket.



Kapcsolódás a természetel és önmagunkkal


Csak akkor tudunk békébe kerülni önmagunkkal, ha újra kapcsolatba lépünk a természet környezetünkkel is. Fenntarthatósági projektjeinkkel, ezen belül is az élő természetel való találkozás elősegí- tésével igyekszünk ezt mi is támogatni.



Játékpedagógia


A gyerekek a játékon keresztül fejlődnek leginkább, és a felnőtek is felszabadultan tudnak tanulni a játékból. Épp ezért a szabad játékkal és a játék kötötebb formáival – társasjátékok, táblajá- tékok, szimulációs játékok, játékos tanulás – egyaránt foglalkozunk projektjeinkben.



Drámapedagógia


A dráma és színjátszás ősi tevékenység. A gyermekek szabad játékában is megjelenik, de a személyiségfejlesztésben és általános kompetenciafejlesztésben is használt módszer. Több célzotan drá- más projektünk van, és használjuk az eszközeit oktatási munkánkban.



Csapatunk

Rátz Judit
Rátz Judit
nemzetközi koordiátor, menedzser
Suhajda Virág
Suhajda Virág
kutató, fejlesztő
Vastag Zsuzsa
Vastag Zsuzsa
projektmenedzser, kutató
Turóczi Levente
Turóczi Levente
ügyvezető
Csizmazia Katalin
Csizmazia Katalin
pedagógiai szakértő
Kostyál Katalin
Kostyál Katalin
oktatásszervező, személyközpontú mentor
Markovics Éva
Markovics Éva
oktatásszervező, személyközpontú mentor

Adataink

Rogers Személyközpontú Oktatésért Alapítvány
Cím
1126 Budapest, Beethoven utca 6.
Email
info@rogersalapitvany.hu
Bankszámlaszám
16200216-17077923
Adószám
18257056-1-43
Bírósági bejegyzés száma
9750

Partnereink, tagságaink

Támogatóink

JS Facebook Wall